Kocka Matek tanfolyam ovisoknak!
Folyamatosan jönnek a megkeresések, hogy 3.-4. osztàlyos gyerek mellé keresnek a szülők matematika tanárt, korrepetálás szempontjából.
🟩Mi lehet az oka, hogy már ilyen korán, gond van a matematikával, hiszen még csak most jön majd a neheze?
Sajnos a gond az alapokkal van. Első, második osztályban (is) a gyereknek hatalmas mennyiségű tananyagot kell elsajátítaniuk. Nincs idő a gyakorlásra. Sokszor a kollégák nem adnak eszközt a gyerek kezébe, ha az ujjaikat veszik elő, akkor leszidják őket.
🟩De miért veszi elő a gyerek ösztönösen az ujjait?
Látni szeretné a mennyiségeket, meg akarja fogni azt, amivel neki dolgoznia kell, látni akarja a mennyiségek mozgását, amikor kivon, vagy összead. Olyat is láttunk, hogy a gyerek a fejét, vagy az orrát is megérinti egyesével, mikor számlálja az ujjait.
🟩Baj, hogy eszközt, vagy az ujjait használja?
Határozottan nem a válaszunk. Az eszközzel való számolás egy többszenzoros tanulási folyamat. Látja és meg is tudja fogni. Kézzelfoghatóvà válik számára a matematika.
Mindegy, hogy az ujja, babok, gesztenye vagy a matek kockák, csak gyakoroljon, fogja, lássa! Egy idő után berögzül, begyakorolja, rutinszerűvé fog válni, megérti az összefüggéseket és már nem lesz szüksége az eszközökre. A számolás mentálissá fog válni.
🟩Mi történik, ha a gyerek nem érti meg az összefüggéseket?
Kimaradnak az alapok, amire a későbbiek folyamàn nem lehet építkezni. 3-4 osztályra, már a szülőben is körvonalazódik ez a probléma. Felismerik, hogy gond van. Ekkor visszamenni az alapokhoz, hatalmas munka.
Ha szeretnéd ezeket a problémákat megelőzni, ha szeretnéd, hogy a gyereked stabil alapokkal indítsa a matematikai tanulmányait, vagy csak edzenéd az agyát, akkor várunk szeretettel Kocka Matek foglalkozásainkra kedd délutánonként.
Jelentkezés és bővebb információ a pepitetanoda@gmail.com e-mail címen lehet.